فواید شانه چوبی برای مو

فواید شگفت انگیز و عواض نادر شانه های چوبی

استفاده از شانه های چوبی به طور کلی بی خطر است و حتی می تواند مزایایی برای سلامت پوست و مو داشته باشد. با این حال، برخی از افراد ممکن است در صورت استفاده از شانه های چوبی دچار عوارض جانبی شوند.

بله ! استفاده از شانه چوبی فواید فوق العاده ای برای مو و پوست سر شما دارد. با شانه های چوبی مواد تجدیدپذیر وارد مو می‌شوند، و مواد پلاستیکی را از مو خارج میکنند!

برای کمک به ترمیم یا جلوگیری از آسیب به موها و همچنین از نظر کمک به محیط زیست شانه چوبی بهترین گزینه هستند.

یکی از راه حل های ساده برای ترمیم طبیعی موها تغییر استفاده از شانه پلاستیکی به یک شانه چوبی است،

سعی کنید استفاده از مواد شوینده و مواد شیمیایی خشن روی موهای خود اجتناب کنید و از حرارت برای حالت دادن موها خودداری کنید.

استفاده از شانه چوبی، به ویژه برای باز کردن موهای خیس بعد از حمام و شانه کردن موها قبل از استفاده از بیگودی برای ایجاد فر و حالت دادن به موها ، یکی از ضروریات مراقبت از مو است.

فواید شانه های چوبی برای مو

در اینجا تجزیه و تحلیل علمی اساسی در مورد اینکه چرا استفاده از شانه های چوبی بهتر است و فواید آن برای موهای شما ارائه می دهد، آمده است:

شانه‌ها و برس‌های پلاستیکی و فلزی می‌توانند باعث ایجاد حالت ساکن در موهای شما شوند، زیرا دارای بار الکتریکی مثبت هستند و موها دارای بار الکتریکی منفی هستند که موها را به سمت شانه جذب می‌کند و باعث ایجاد استاتیک و یا وز می‌شود. استاتیک و موخوره باعث می شود تا تارهای مو خشک و شکننده شوند و موهایتان ظاهر خوبی نخواهند داشت.

عوارض و فواید شانه های چوبی

شانه های چوبی نمی توانند الکتریسیته را هدایت کنند و باعث ایجاد بارهای الکتریکی منفی و مثبت شوند ، بنابراین موهای شما را از آسیب های الکتریسیته محافظت می کنند.

شانه چوبی از وز مو جلوگیری میکند.

شانه های چوبی به دلیل خاصیت رسانایی الکتریسیته، از ایجاد الکتریسیته ساکن در موها جلوگیری می کنند. این امر باعث می شود موها کمتر وز شوند و حالت خود را بهتر حفظ کنند.

شانه آلرژی پوستی ایجاد نمیکند.

شانه های چوبی همانند مو و پوست سر شما، بر پایه کربن هستند. از آنجایی که هم مو و هم چوب دارای بار الکتریکی منفی هستند، یک شانه چوبی به موهای شما کمک می‌کند تا موهایتان ظاهری صاف و براق، و بلند و کشیده داشته باشید. و از آنجایی که چوب یک ماده طبیعی است، به احتمال زیاد آلرژی یا حساسیت پوستی را که از استفاده از شانه های پلاستیکی و فلزی می تواند تشدید کند، تحریک نمی کند.

شانه چوبی اثرات مثبت روی مو دارد.

یون های منفی اثرات مثبت برای مو دارند! چوب حامل یک بار نمادین الکتریکی منفی است که با موهای سر شما مطابقت دارد، بنابراین قسمت بیرونی موهای شما یعنی کوتیکول ها را مرتب میکند و موها را صاف‌تر نشان می‌دهد و در عین حال رطوبت ارزشمند موها را حفظ میکند!

شانه چوبی موها را به طور طبیعی تغذیه می کند.

یک شانه چوبی به راحتی چربی های طبیعی را از پوست سر جدا کرده و در سراسر تار مو پخش می کند، در حالی که با شانه های پلاستیکی یا فلزی، چربی پوست سر به شانه نمی چسبند. و موهای شما به طور طبیعی درخشان و براق میشوند.

به تقویت گردش خون کمک میکند.

یک شانه چوبی که بر پایه کربن ساخته شده است، پوست سر را بدون کبودی یا خراشیدن پوست، ماساژ می دهد. پوست سر حس تماس با چوب را دوست دارد چون حس نرمی دارد و باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو  شده می شود.

رنگ و مش در کرج

با شانه چوبی احساس آرامش میکنید.

پوست های سر  حساس عاشق چوب هستند و تماس ملایم پوست سر با شانه های چوبی اعصاب را آرام کرده و ذهن را آرام می کند و احساس خوبی به شما می دهد! هنگامی که ذهن در آرامش است، بدن نیز در آرامش درونی و بیرونی قرار دارد.

شانه های چوبی روی موها ملایم بوده و به طور طبیعی مغذی هستند

شانه چوبی به رشد مو کمک می کند.

ما اغلب دوست داریم با یک شانه چوبی به مدت طولانی‌تر شانه بزنیم زیرا حس خوبی دارد. عمل ماساژ باعث تحریک فولیکول‌ها برای تولید تار موی بیشتر، افزایش رشد مو و تولید موهای ضخیم‌تر می‌شود.

از گره خوردن و شکستگی موها جلوگیری می کند.

شانه های فلزی و پلاستیکی تمایل به ایجاد گره خوردگی در انتهای ساقه موها را دارند، در حالی که شانه های چوبی اینطور نیست. از آنجایی که شانه چوبی به آرامی روی پوست سر و روی موها حرکت میکند، گره‌زدایی مو را آسان‌تر می‌ کند و از شکستگی و شکافتن کوتیکول انتهای مو  جلوگیری می‌کند. همچنین، از آنجایی که شما هرگز نباید موهای خیس را برس بزنید، استفاده از شانه چوبی بهترین گزینه است.

به کاهش شوره سر و خارش پوست سر کمک می کند.

شوره سر نتیجه تحریک پوست سر است. دندان‌های نرم‌تر و گرد یک شانه چوبی باعث خراشیدگی پوست سر نمی‌شود یا چربی پوست را روی پوست سر و مو پخش می‌کند، بنابراین احتمال شوره سر کمتر می‌شود.

آلودگی و ذرات خارجی را از بین می برد.

در حالی که موهای خود را با شانه چوبی شانه می کنید، خاک و ذرات خارجی از روی موها پاک می شوند. شانه های فلزی و پلاستیکی با بار استاتیکی بالایی که دارند باعث میشوند تا کثیفی به آنها بچسبد و کثیفی را روی مو پخش کند.

آموزشگاه آرایشگری فنی و حرفه ای کرج

شانه های چوبی دوام بالایی دارند.

شانه های چوبی قوی و بادوام هستند، اغلب از چوب بامبو ساخته می شوند که یک منبع بسیار تجدید پذیر است. دندانه ها به ندرت می‌شکنند و اگر آسیب ببینند قابل بازیافت هستند. چوب بامبو با مقاومت بالا برای اکثر برس ها و شانه های موی چوبی استفاده می شود ( موقع خرید شانه چوبی حتما بررسی کنید که ۱۰۰٪ جنس بامبو باشد).

شانه چوبی به محافظت از مو کمک میکنند.

شانه های چوبی به دلیل ساختار نرم و لطیف خود، به موها آسیب نمی رسانند. این شانه ها به راحتی از میان موها می لغزند و باعث شکستگی یا گره خوردن موها نمی شوند.

مهم نیست چه نوع موهای شما این است، شانه های چوبی مانند مادرانی هستند که از موهای شما مراقبت می کنند. آنها به آرامی با موهای شما رفتار می کنند و از سلامت کلی مو به دلایل ذکر شده در بالا (و احتمالاً بیشتر) حمایت می کنند.

عوارض جانبی استفاده از شانه های چوبی

در برخی موارد، استفاده از شانه های چوبی ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی شود. از جمله این عوارض جانبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آلرژی: برخی افراد ممکن است به چوب حساسیت داشته باشند. استفاده از شانه های چوبی در این افراد ممکن است باعث ایجاد علائم آلرژیک مانند خارش، قرمزی و التهاب شود.
  • عفونت: اگر شانه های چوبی به درستی تمیز نشوند، ممکن است باعث ایجاد عفونت شوند. استفاده از شانه های چوبی کثیف می تواند باعث انتقال باکتری ها و قارچ ها از فردی به فرد دیگر شود.
  • شکستگی مو: شانه های چوبی ارزان قیمت ممکن است به مرور زمان شکسته شوند. استفاده از شانه های شکسته می تواند باعث شکستگی موها شود.

مراقبت از شانه چوبی

پس از شانه زدن و استفاده از شانه ، موهای روی شانه را تمیز کنید و آن را روی سطح خشک یا داخل کابینت یا کشو خشک قرار دهید. با گذشت زمان، آب می تواند سلامت چوب را از بین ببرد و حمام می تواند یکی از مرطوب ترین مکان ها باشد.

برای معطر نگه داشتن شانه های چوبی چند قطره اسانس اسطوخودوس و اکالیپتوس را به آب اضافه کنید و شانه را با این آب بشوریید.

برای نگهداری شانه چوبی خود، سعی کنید هر از گاهی روغن کتان یا نارگیل را روی آن بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند تا روغن جذ شانه شود. سپس به آرامی با یک پارچه نرم پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.